Вітальне слово з нагоди Актового дня Київських духовних шкіл
Шановні професора, викладачі, працівники та студенти! Возлюблені у Господі отці, брати і сестри!
З ласки Божої цьогоріч ми знову святкуємо наше академічне свято, яке уже протягом багатьох років звершуємо в день пам'яті преподобного Нестора Літописця, який є Небесним Покровителем Київських духовних шкіл.
Ім'я цього ченця стоїть у витоків писемності на території нашої Батьківщини, а древнє літописання на теренах історичної Київської Русі бере свій початок від його пера. Стараннями Києво-Печерського подвижника часовий відлік нашого християнського буття починається на сторінках давніх рукописей, що належать авторству преподобного, невтомний труд якого назавжди закарбував в книгу життя першопочаткові віхи історії та культури українського народу.
З глибини пройдешніх віків і до наших днів вдячні покоління свято оберігали пам'ять преподобного Нестора Літописця. Свій вклад в її збереження та примноження щоденно роблять і духовні школи «матері міст руських», що перебувають під його безпосереднім заступництвом. Сьогодні життєвий подвиг та неоціненний внесок святого у вітчизняне історико-культурне середовище створюють натхненний приклад для наслідування в очах сучасного студента, викладача та священнослужителя столичних духовних шкіл.
Приносячи в цей святковий день Наші привітання високому зібранню, бажаю Владиці ректору та усьому професорсько-викладацькому колективу, студентам нових творчих та інтелектуальних здобутків в царині освіти і науки. Молитвами преподобного і богоносного отця нашого Нестора Літописця Всеблагий Творець Неба і землі нехай обдарує всіх вас Своїми безмежними милостями і щедротами!
Прикликаємо на Всіх Боже благословення!
+ ВОЛОДИМИР
Митрополит Київський і всієї України,
Предстоятель Української Православної Церкви
Митрополит Київський і всієї України,
Предстоятель Української Православної Церкви
Время дается Богом (Речь на выпускном акте, произнесенная в Актовом зале Московской духовной академии в 1982 г.) → |
---|
Церковные Таинства
— Протестанты, в отличие от православных, не верят, что хлеб и вино во время Таинства Евхаристии становятся истинными Телом и Кровью Христовыми. Для них это лишь символы, и действенность самого Таинства определяется не Божией силой и освящением, а лишь верой того, кто его принимает. |
Подробнее ... |
Вопросы и ответы
— В прошлые века именно Православная Церковь просвещала общество, эффективно решала вопрос народного образования. Об этом свидетельствуют древнерусские летописи, вдохновенная духовная литература, жемчужины народной поэзии, которые берут корни в христианском благочестии, наконец, высокая христианская нравственность народа в те времена. |
Подробнее ... |